زمان جاری : یکشنبه 24 تیر 1403 - 2:21 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 94
نویسنده پیام
mooshavere آفلاین


ارسال‌ها : 11
عضویت: 27 /2 /1400


اطلاعات کافی درباره بیمه

بیمه بدنه نوعی از بیمه خودرو است که خسارات وارد شده به خودروی بیمه‌گذار را تحت پوشش قرار میدهد. خرید بیمه بدنه برای وسیله نقلیه اجباری نیست.بیمه بدنه دو دسته خسارات اصلی و اضافی را تحت پوشش قرار میدهد. خسارات اصلی شامل واژگونی و سقوط خودرو، برخورد خودرو با اجسام ثابت یا متحرک، آتشسوزی، برخورد صاعقه، انفجار و سرقت کلی هستند. خطرات اضافی نیز مواردی مانند پاشیده شدن ماده شیمیایی، سرقت جزئی، شکسته شدن شیشه و غیره هستند که میتوانند به صورت جداگانه خریداری شوند.برخلاف بیمه شخص ثالث خرید بیمه بدنه اجباری نیست اما خرید آن مقرون به صرفه و آینده‌نگرانه استخسارت کلی، هنگامی است که خودرو به سرقت رود و بعد از 60 روز پیدا نشود. همچنین زمانیکه مجموع هزینه نجات خودرو به علاوه هزینه‌های تعمیر و تعویض قسمتهای آسیب دیده خودرو از 75% قیمت روز خودرو بیشتر باشد، خسارت وارده خسارت کلی محسوب میشود.خرید بیمه بدنه بسیار مقرونبهصرفه است. چرا که با پرداخت هزینه اندک حق بیمه خسارات جبران ناپذیر مالی مانند سرقت یا آتشسوزی خودرو بیمه میشوند. برای مثال در صورت سرقت کلی خودرو، بیمه بدنه 80% ارزش خودرو را به بیمه‌گذار پرداخت میکند.با توجه به تخفیف‌های دوره‌ای شرکت‌های بیمه در هر مقطع زمانی شرکت‌های بیمه‌ای که ارزانترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهند متفاوت هستند. به منظور خرید ارزانترین بیمه بدنه، بهترین و مطمئن‌ترین روش بررسی قیمت‌های شرکتهای مختلف مقایسه قیمت از طریق سامانه استعلام و خرید آنلاین بیمیتو می‌باشد.با توجه به تخفیف‌های دوره‌ای شرکت‌های بیمه در هر مقطع زمانی شرکت‌های بیمه‌ای که ارزانترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهند متفاوت هستند. به منظور خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو ، بهترین و مطمئن‌ترین روش بررسی قیمت‌های شرکتهای مختلف مقایسه قیمت از طریق سامانه استعلام و خرید آنلاین بیمیتو می‌باشد.

محاسبه بیمه بدنه خودرو

مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.

پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.

تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

فسخ بیمه‌نامه بدنه خودرو

فسخ بیمه‌نامه بدنه اتومبیل از طرف بیمه‌گر یا بیمه‌گزار فرقی ندارد. این عمل باید به صورت مکتوب و رسمی به طرف مقابل اعلام گردد. در چنین شرایطی، بیمه‌نامه بدنه خودرو تا ده روز آتی اعتبار دارد. بعد از فسخ بیمه، ارزش بیمه‌نامه بدنه اتومبیل به صورت روزشمار محاسبه شده و به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو

خسارت وارد به بدنه خودرو می‌تواند کلی یا جزئی باشد. اگر خودرو خسارت غیرقابل جبرانی را متحمل شود، مثلا خودرو دزدیده شده و تا ۶۰ روز پیدا نشود، ارزش بازیافت احتمالی و کسورات بیمه‌نامه کسر شده و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه می‌شود. البته به شرطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نباشد. بیمه‌گر ارزش بازیافتی خودرو را تعیین می‌کند. در صورت عدم پذیرش بیمه‌گذار، بیمه گر با کسر فرانشیز بیمه و سایر کسورات معین و افزودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل خودرو ، مالک آن شناخته می‌شود. شرکت بیمه باقی مانده مبلغ را به بیمه‌گذار مسترد می‌نماید. قرارداد بیمه‌نامه بدنه مربوطه ملغی اعلام خواهم شد. باقی حق بیمه باقی مانده تا سررسید به بیمه‌گذار پرداخت می شود.

محبوب کن - فیس نما
سه شنبه 20 مهر 1400 - 16:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :